به گوگلي خوش آمديد همين حالا مي توانيد عضو شده يا خدمات و محصولات خود را تبليغ كنيد.

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و ۲۵ ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید. ● نکته ۱ : ▪ چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم : وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید . ● نکته ۲ : ▪ اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید : در ابتدای تاریخ فوتوشاپ ( زمان زندگی دایناسورها ) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال ۴ تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .

:: برچسب‌ها: ترفند فتوشاپ , ترفند حرفه ای فتوشاپ , فتوشاپ , آموزش فتوشاپ , آموزش , ترفند , ترفند جالب ,
:: بازدید از این مطلب : 1681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : پنج شنبه 27 خرداد 1395
 
اگر مي خواهيد که اسم اصلي درايو را مثلا از C به Z تغيير بدهید مي توانيد به دستور زير عمل کنيد.
براي عوض کردن اسم درايوها به Control Panel برويد و به قسمتAdministrator Tools وارد بشويد وComputer Management را اتنخاب کنيد و آن را بازکنيد. از منويcomputer management (Local قسمت storage را باز کرده و Disk Management را انتخاب کنيد.حالا روي هر کدام از درايوها که خواستيد، راست کليک مي کنيد و گزينه Change Drive Letter and Paths را باز کرده و اسم درايو را عوض مي کنيد.



:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
ابتدا براي اين کار يک فولدر در درايو ديگري از کامپيوتر ايجاد کنيد حالا بر رويMy Documents راست کليک مي کنيم و Properties را انتخاب می کنیم سپس بر روي Move کليک مي کنيم و آدرس فولدري که درست کرده بوديم را می دهیم از شما سوال مي شود که مي خواهيد مکان My Documents عوض شود شما ok مي کنيد.در اين قسمت اطلاعاتي که در My Documents است به آن فولدر انتقال مي دهد حالا جاي اصلي My Documents شما عوض شده و هر چيزي رو به My Documents انتقال بدهید به آن فولدر انتقال داده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 850
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

با این راه شما به راحتی میتونید یک درایو مجازی بسازید و هر آنچه که با درایوهای دیگه انجام میدید در این درایو جدید هم قایل انجامه. ساختن درایو مجازی نیازی یبه فضای خالی از هارد درایو نداره، نیازی به پارتشن بندی مجدد ندارهو خیلی مزیتهای دیگه... کافیه تنها یک پوشه رو انتخاب کنید و اون رو به یک درایو مجازی تبدیل کنید. فرض کنید تو ریشه ی درایو C یک پوشه به نام test وجود داره و حالا شما تصمیم دارید که اون پوشه رو به یک درایو مجازی تبدیل کنید، فقط کافیه وارد داس بشید (Start->Run->cmd) و داخل اون عبارت زیر رو تایپ کنید :

Subst C: est Z:

با اینکار، شما میتونید پوشه مربوطه رو به یک درایو تبدیل کنید اگر میخواید نام درایو رو عوض کنید کافیه به جای Z یک نام دیگه بنویسید و اما اگر میخواید که درایو مجازی که قبلا ساختید رو حذف کنید (توجه داشته باشید که اطلاعات از بین نمیره) کافیه دستور زیر رو تو داس تایپ کنید

Subst Z: /D



:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

  روي ايكون مورد نظركليك كنيد ، بعد کلید را فشار دهید، یا راست کلیک کرده و گزینه Rename را بزنید بعد کلید Alt  را پایین نگاه دارید و در همان حین عدد 0160 یا 255 (یکی به انتخاب) را بزنید سپس کلید Alt را رها کنید.  اگه این کار رو درست انجام داده باشی اسم اون آِیکون به هیچی تغییر میکنه  یعنی دیگه اسمی نداره.



:: بازدید از این مطلب : 842
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

به۳زير كليد زير برويد:

 HKEY_CLASSES_ROOTDosShortcut

[HKEY_CLASSES_ROOTInkfile]

[HKEY_CLASSES_ROOTpiffile]

و مقدار IsShortcut را حذف كنيد



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

بازی Minesweeper یا همون مین روب (مین یاب) :

1-       دستکاری کردن رکوردهای ثبت شده در بازی :

برای این کار وارد رجیستری بشید و آدرس زیر رو دنبال کنید

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftwinmine

حالا اونجا یه عالمه کلید می بینید، کلیدهای Name1 و Name2 و Name3 رو با نام خودتون مقداردهی کنید و برای تغییر ثانیه رکورد هم کلیدهای Time1 و Time2 و Time3 رو باز کنید و روی دکمه رادیویی Decimal کلیک کنید بعد رکورد مورد نظرتون رو بر حسب ثانیه وارد کنید.

2-       رمز بازی یا همون کد تقلّب :

برای اینکار تمام برنامه ها رو Minimize کنید و یا بهتره که ببندید بعد بازی رو اجرا کنید و کلیدهای " xyzzy " رو بدون علامت تایپ کنید (فشار بدید) و بعد کلیدهای Shift + Enter رو همزمان فشار بدید، خوب حالا ماوس رو روی یکی از خونه ها ببرید و به گوشه بالا سمت چپ دسکتاپ توجّه کنید، اونجا یک پیکسل هست که اگه سفید باشه یعنی خونه مین نداره ولی اگه سیاه باشه یعنی خونه مین داره.

 

بازی Spider :

1-       دتسکاری کردن رکوردهای ثبت شده در بازی :

برای اینکار وارد رجیستری بشید و آدرس زیر رو دنبال کنید

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftSpider

خوب اونجا کلید StreakWins_Easy رو پیدا کنید، واردش بشد، روی Decimal کلیک کنید و رکورد مورد نظرتون رو وارد کنید (توجّه کنید که رکورد این بازی، امتیاز منفی برای هر حرکت و 100 امتیاز مثبت برای هر بار مرتب کردن است).

بازی Solitaire :

1-       در این بازی رکوردها ثبت نمیشه.

2-       کد تقلّب بازی :

·          وقتی وارد بازی شدید سه کلید Alt + Shift + 2 رو همزمان نگه دارید تا برنده بازی بشد.

·          وقتی وارد بازی شدید سه کلید Alt + Ctrl + Shift رو همزمان نگه دارید، در این صورت اگه سه کارت رو بیرون بکشید  فقط یک کارت رو بیرون کشیدید.

 بازی Pinball :

1-       دستکاری کردن رکوردهای ثبت شده در بازی :

وارد رجیستری بشید و آدرس زیر رو دنبال کنید

HKEY_USERSS-1-5-21-1060284298-1390067357-839522115-1003SoftwareMicrosoftPlus!PinballSpaceCadet

و کلید های 0.Name تا 4.Name رو نام خودتون و کلیدهای 0.Score تا 4.Score رو هم رکوردتون مقدار دهی کنید.

2-       کد تقلّب بازی :

·          بعد از اجرای بازی برای دریافت توپ اضافی عبارت " 1max " رو تایپ کنید.

·          بعد از اجرای بازی عبارت " gmax " رو تایپ کنید تا نیروی جاذبه بالا بره.

·          بعد از اجرای بازی عبارت " rmax " رو تایپ کنید تا امتیازتون بالا بره.

·          بعد از اجرای بازی عبارت " hidden test " رو تایپ کنید تا حالت تست بازی رو فعال کنید. بعد از فعال شدن این حالت اخطاری رو دریافت نمیکنید و میتونید با استفاده از ماوس توپ رو جابجا کنید.

·          بعد از اجرای بازی عبارت " bmax " رو در بازی تایپ کنید تا بازی رو با یک توپ جدید شروع کنید. بعد از فعال شدن این حالت اخطاری رو دریافت نمیکنید ، بعد از از دست دادن یک توپ ، توپ جدیدی دریافت میکنید.



:: بازدید از این مطلب : 877
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
برای این کار وارد رجیستری بشید و آدرس زیر رو دنبال کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogonSpecialAccountsUserList

حالا اونجا یک کلید جدید از نوع DWORD بسازید (Right Click > New > DWORD Value) و نام اونو به نام حساب کاربریتون (User Account) که میخواید مخفی بشه تغییر بدید؛ نمیخواد مقدار شو چیزی بذارید فقط نامشو تغییر بدید، همین. حالا دیگه حساب کاربری (User Account) شما در صفحه خوش آمد گویی نمایش داده نمیشه.

خب حالا چطور وارد حساب کاربریمون که مخفی شده بشیم ؟ خیلی ساده ... ، سه کلید Alt + Ctrl + Shift رو همزمان فشار بدید، اگه نشد دوباره تلاش کنید و در پنجره ظاهر شده (Log On to Windows) حساب کاربری و کلمه عبورتون رو وارد کنید و کلید Enter رو بزنید به همین سادگی میتونید Log On بشید.



:: بازدید از این مطلب : 864
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

حتماً شما نیز تا به حال با CD یا DVDهای Autorun برخورد داشته اید. Autorun یا Autoplay قابلیتی است که توسط آن پس از قرار دادن CD/DVD در درون CD/DVD-ROM برنامه یا فایل مربوطه به شکل اتوماتیک اجرا میگردد. در این ترفند به معرفی نحوه ساخت CD/DVD با قابلیت Autorun میپردازیم. همچنین نحوه قرار دادن آیکن بر روی CD که در درایو CD/DVD-ROM قرار میگیرد را نیز شرح خواهیم داد.
 
بدین منظور:
از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.
حال در محیط Notepad کدهای زیر را عینأ Copy و Paste نمایید:
[autorun]
open=Setup.exe
Icon=Setup.ico
 
در کد بالا، خط اول ثابت است. اما خطوط دوم و سوم متغیر خواهند بود.
بدین نحو که به جای Setup.exe بایستی نام فایل مورد نظر خود که قصد اجرای آن به صورت اتوماتیک را دارید را وارد کنید. به عنوان مثال اگر نام فایل مزبور Autorun.exe است باید open=Autorun.exe را در خط دوم قرار دهید.
همچنین جهت اضافه کردن آیکن به درایو CD/DVD کافی است به جای Setup.ico نام آیکن مورد نظر خود را بنویسید.
پس از تنظیم کدها، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
فایل را با نام autorun.inf ذخیره کنید.
اکنون بایستی فایل و آیکن مربوطه و همچنین همین فایل autorun.inf را در کنار همدیگر و در ریشه CD/DVD که قصد رایت کردن آن را دارید قرار دهید. دقت کنید منظور از ریشه، اولین محلی است که وارد درایو میشوید.
سپس سایر فایل های خود را کپی کرده و CD/DVD را رایت کنید.
دقت کنید همانطور که ذکر شد این سه فایل بایستی در کنار هم و در ریشه درایو حضور داشته باشند.


:: بازدید از این مطلب : 907
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

1- نمایش اپلیکیشن‌ها و فولدرهای موجود در نوار وظیفه و انتخاب آن‌ها

برای نمایش و انتخاب یک اپلیکیشن و یا فولدر که در نوار وظیفه ویندوز قرار دارد، کافیست ابتدا کلید ویندوز را بر روی صفحه کلید نگهداشته، سپس کلید T را فشار دهید و با کمک کلید‌های چپ و راست و یا فشار دادن کلید T به دفعات، می‌توانید تمامی اپلیکیشن‌ها و فولدرهای موجود در نوار وظیفه را مشاهده یا انتخاب نمایید.

2- کنار هم قرار دادن پنجره‌ها به شکل کاشی

در ویندوز‌های 7 و 8، با کشیدن یک اپلیکیشن به طرفین صفحه نمایش، می‌توانید آن‌ها را در آن موقعیت تثبیت کنید. حال تصور کنید که بخواهید این کار را به سرعت و بر روی چندین اپلیکیشن و فولدر به طور همزمان انجام دهید. برای این کار کافیست کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Esc را فشار داده و در پنجره باز شده، ابتدا کلید Ctrl را نگهداشته سپس اپلیکیشن‌ها و پنجره‌هایی را که دوست دارید به صورت کاشی در کنار هم قرار گیرند، انتخاب نموده و بعد از آن کلیک راست کرده و Time Horizontally و یا Time Vertically را انتخاب کنید.

3- باز کردن یک اپلیکیشن

برای باز کردن یک اپلیکیشن که در نوار وظیفه شما قرار قرار گرفته، کلید ویندوز را نگهداشته و سپس شماره اپلیکیشنی که تمایل به شروع آن را دارید، فشار دهید. توجه داشته باشید که نحوه شماره بندی اپلیکیشن‌ها از چپ به راست است.

4- مدیریت اپلیکیشن‌ها

برای باز کردن پنجره جدید از یک اپلیکیشن یکسان (برای مثال باز کردن یک پنجره جدید در مرورگر کروم و یا یک فولدر)، کلید Shift، سپس کلید ویندوز را نگهداشته و بعد از آن یک شماره از 1 تا 9 را فشار دهید. توجه داشته باشید در اینجا نیز شماره بندی اپلیکیشن‌ها و فولدرها از سمت چپ به راست است. در ضمن، دکمه صفر در اینجا به معنی اپلیکیشن یا فولدر شماره 10 می‌باشد.

5- متصل نمودن بخش جدید به نوار وظیفه

در ویندوز 7، به طور پیش‌فرض، تنها امکان اضافه نمودن اپلیکیشن‌ها به نوار وظیفه وجود دارد. اما اگر تمایل دارید تا یک بخش جدید به غیر از اپلیکیشن را به این قسمت اضافه نمایید، کافیست تا کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

الف - فایل مورد نظر را به دسکتاپ خود منتقل کنید.

ب - بر روی قسمت خالی دسکتاپ، کلیک راست کرده، سپس New و بعد از آن Shortcut را انتخاب نمایید.

ج - در پنجره باز شده، و در قسمت آدرس، این متن را وارد کنید:

C:shortcutsFavorites - ShortcutName.lnk

د- برای فایل Shortcut یک نام تعیین کنید.

ه- حال فایل میانبر شما به عنوان یک فولدر در دسکتاپ ظاهر می‌شود که می‌توانید آن‌را به نوار وظیفه متصل نمایید.

6- باز کردن Command Prompt

برای دسترسی به این بخش، در محیط دسکتاپ ابتدا کلید Shift را نگهداشته، سپس بر کلیک راست کنید و سپس Open Command Window Here را انتخاب نمایید.

7- دسترسی به منوی مخفی Send To

آیا می‌دانستید که منوی Send To دارای گزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به آن‌چیزی که الان دارد می‌باشد؟ برای دستیابی به موارد بیشتر، ابتدا کلید Shift را نگهداشته و بر روی فایل مورد نظر کلیک راست کنید و حال به منوی Send To دوباره نگاه کنید.

8- اصلاح نمودن موارد منوی Send To

اگر دوست دارید گزینه‌های بیشتری را به منوی Send To اضافه کرده و یا گزینه‌های موجود را تغییر دهید، کافیست یک فولدر دلخواه را باز کرده و در نوار آدرس آن، این عبارت را وارد کنید:

shell:sendto

سپس می‌توانید هر فولدری که تمایل دارید تا به این منو اضافه شود را بر روی این پنجره بکشید و رها کنید.

9- باز کردن هر فایل یا صفحه وب

برای این کار کافیست کلید ویندوز را نگهداشته و سپس کلید R را فشار دهید. حال ابزار Run ویندوز در خدمت شماست. در نوار آدرس آن می‌توانید آدرس فایل، صفحه وب و یا حتی یک دستور را وارد نمایید تا در اسرع وقت برای شما نمایش داده شوند.

10- ایجاد یک فولدر فشرده شده (Zip)

ایجاد فولدر فشرده، یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای قراردادن فایل‌های حجیم در یک مکان است. برای انجام این کار، بر روی یک فولدر دلخواه کلیک راست کرده، سپس Send To و بعد از آن Compressed zipped)) را انتخاب کنید. این روش باعث خواهد شد که فولدر مورد نظر فشرده شده و از حجم آن کاسته شود.



:: بازدید از این مطلب : 846
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

قابلیت اول: سازماندهی جلسات و قرارها در جی میل

این ویژگی بیشتر به درد کسانی می خورد که برنامه ریزی کارهای روزمره شان را با سیستم تقویم گوگل انجام می دهند اما برای دیگران هم قابلیت بی کاربردی نیست. وقتی ایمیلی برای شخصی می فرستید و قراری با او می گذارید، می توانید در خود جی میل زمان و مکان این ملاقات را با کلیک روی Add Event Info سازماندهی کنید، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می شود. شخص دریافت کننده میل هم می تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

قابلیت دوم: دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها

اگر می خواهید ایمیل هایی که از افراد، سایت ها یا گروه هایی خاص به شما می رسد لابلای باقی نامه های Inbox تان گم و گور نشود، می توانید پوشه ای ویژه برایشان درست کنید. برای اینکار در ساب منوهای آیکون چرخ مانند بالای صفحه، روی Settings کلیک و در صفحه باز شده روی تب Filters کلیک کنید.

Create a new Filter را در قسمت پایین انتخاب کنید و در قسمت From، آدرس ایمیل فرستنده را بنویسید. روی Create Filter with this search کلیک و پیغام نمایش داده شده را OK کنید. Apply the label را تیک بزنید و با انتخاب New Label یک لیبل جدید بسازید که در واقع پوشه ای است که ایمیل های دریافتی از این آدرس وارد آن می شود. می توانید اسمش را همان اسم نشریه یا آدم مورد نظرتان بگذارید. بعد روی Create Filter کلیک کنید. از الان در منوی سمت چپ جی میل، آن لیبل را می بینید.

قابلیت سوم: انتقال ایمیل سرویس های دیگر به جی میل

اگر در عهد دقیانوس در سرویس هایی مثل یاهو، هات میل یا ... ایمیلی باز کرده اید و هنوز خیلی ها به همان آدرس شما ایمیل می دهند، نیازی نیست که هر روز چند ایمیل متفاوت را چک کنید. جی میل همه آنها را یکجا به شما نشان می دهد.

کافی است به منوی Setting و سربرگ Accounts بروید. روی mail account you own Add a POP۳ کلیک کنید و آدرس ایمیل و پسورد سرویس دیگرتان را در کادر مربوطه وارد کنید. با زدن Continue، یک صفحه جدید باز می شود که آنجا هم چند تنظیم کوچک را انجام می دهید و این سرویس برای شما فعال می شود. برای غیرفعال کردن این امکان هم می توانید به همین بخش برگردید و گزینه Stop را انتخاب کنید.

قابلیت چهارم: بازبینی فایل های ضمیمه در Google Docs

فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که حاوی یک فایل Word یا Excel است اما شما برنامه Word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. در چنین شرایطی، نگرانی به دل خودراه ندهید و بی خیال نشوید.

بلکه به راحتی و با کلیک ساده روی Open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل های پیوست شده، می توانید فایل ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببینید و حتی آنها را ویرایش کنید! می توانید فایل Word را با فرمت HTML بخوانید یا فایل پاورپوینت را به صورت یک اسلایدشوی فلش تماشا کنید. کلا با گوگل میل کارها دشوار نیست!

قابلیت پنجم: برچسب گذاری ایمیل ها

ایمیل های یک موضوع یا آدم خاص را می توانید بابرچسب های رنگی و تگ مشخص کنید. با این کار را به راحتی این ایمیل ها را لابلای انبوه ایمیل هایتان پیدا می کنید. برای ساختن برچسب یا Label، می توانید به Settings و سربرگ Labels بروید.

آنجا یک برچسب بسازد و اسم مورد نظرتان را در آن وارد کنید. حتی می توانید برای هر کدام از لیبل ها رنگ تعیین کنید. برای دسته بندی ایمیل ها می توانید در نوار ابزار بالای ایمیل، روی Labels کلیک و برچسب مورد نظرتان را مشخص کنید تا ایمیلتان صاف به پوشه مربوطه برود.



:: بازدید از این مطلب : 1128
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
 یک شورتکات برای قفل کردن کامیوتر

حالا به این فکر کردید که با ایجاد یک فایل شورتکات به راحتی و با سرعت بیشتر از حالت عادی کامپیوتر خود رو به حالت Lock ببرید ؟

برای انجام این کار بر روی صفحه نمايش خود Right-Click کنيد و از Shortcut گزینه ی New را انتخاب کنيد.
سپس در پنجرهای که ظاهر می شود در قسمت Type the location of the item فرمان زير را کپی کنید :

rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

بعد از این کار Next را بزنيد و نام Shortcut را وارد کنيد و در آخر دکمه ی Finish را بزنيد.
حال برای آزمایش می تونید اونو اجرا کنید. می بینید که کامپیوتر به حالت قفل شدن رفته است.



:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
ارتباط دو کامپیوتر از طریق خط تلفن

شما می توانید از USB، یا حتی تکنولوژی بی سیم مادون قرمز موسوم به Infrared و یا Bluetooth برای ارتباط استفاده کنید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از بیرون از منزل مثلاً در اداره به کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برعکس؟
در این مبحث به آموزش ارتباط دو کامپیوتر که ترجیحاً سیستم عامل ویندوز XP را دارند خواهیم پرداخت. در این ارتباط ما از Incoming Dial-Up Connection استفاده می کنیم. یقیناً این تنها روش برای ارتباط میان دو سیستم نیست. شما می توانید از کابل link موازی یا سریال، USB، یا حتی تکنولوژی بی سیم مادون قرمز موسوم به Infrared و یا Bluetooth برای ارتباط استفاده کنید. آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که خواسته باشید از بیرون از منزل مثلاً در اداره به کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشید یا حتی برعکس؟ یا مثلاً سایتی را طراحی کرده اید و اکنون می خواهید در یک زمان معین بدون انتقال آن به اینترنت، سرعت بارگذاری صفحات آن را به صاحب کار نشان دهید؟ قبل از این که استارت کار را بزنیم توجه کنید که ویندوز XP در یک زمان از یک اتصال تلفنی و نه بیشتر استفاده می کند. اگر تعداد بیشتری سیستم را می خواهید از این طریق به هم وصل کنید باید سراغ۲۰۰۰ Windows Server و یا۲۰۰۳ Windows.Net Server را بگیرید. زیرا این ویندوزها هیچ محدودیتی ندارند و حتی به مراتب کار با آن ها جالب تر است. بهتر است که بدانید در این وضعیت سرعت انتقال داده ها ما بین ۲۸‎/۸ تا Kbps ۳۳‎/۶ خواهد بود حتی اگر دو کامپیوتر از مودم های Kbps ۵۶استفاده کنند، چرا که برای سرعت بالاتر باید بین شرکت مخابرات و کامپیوتر سرور خط تلفن دیجیتال E۱ و یا در خارج T۱ کشیده شده باشد.
                                                   به ادامه مطلب بروید



:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
  از بين بردن رمز ست آپ كامپيوتر

پاک کردن اطلاعات حافظه CMOS

در کامپيوترهايXT باتوجه به تعداد محدود پارامترها، پيکربندي سيستم بااستفاده از ميکروسوئيچ امکان پذير مي باشد اما در سيستم هاي AT به دليل بالا بودن تعداد پارامترهاي قابل برنامه ريزي توسط استفاده کننده ، حضور يک منبع که هم به راحتي در دسترس باشد و هم جاي کمي اشغال نمايد ، ضروري به نظر مي رسد. اين منبع در کامپيوترهاي AT حافظه CMOS ناميده مي شود .

حافظه CMOS داراي 64 بايت و يا بيشتر ظرفيت مي باشد که توسط دو پورت H70 و H71 قابل دسترسي مي باشد. و از آن براي نگهداري ساعت ، تاريخ و پيکربندي سيستم استفاده مي شود. همچنين تعدادي از بيت هاي اين حافظه براي چک کردن پيکربندي سيستم تحت عنوان CHECKSUM استفاده مي شود.

محتويات اين حافظه در زمان خاموش بودن سيستم توسط يک باطري پشتيبان 6/3 ولتي نگهداري مي شود. اين باطري ممکن است در داخل و يا در خارج از مادربورد قرار داشته باشد . البته در بعضي از سيستمها مجموعه باطري و حافظه به صورت يکپارچه ارائه شده که نمونه آن مارک DALLAS مي باشد.

از نظر عملکرد و نحوه دستيابي هيچ تفاوتي بين انواع متفاوت CMOS وجود ندارد و همگي با استفاده از دو پورت يادشده قابل دسترسي و برنامه ريزي مي باشند.

تغيير در محتويات CMOS بطور معمول از طريق برنامه SETUP امکان پذير است اما در صورتي که در ست آپ سيستم رمز تعريف شده باشد و رمز مربوطه را هم در اختيار نداشته باشيد در اينصورت امکان ورود به برنامه ست آپ و تغيير در پيکر بندي سيستم ( اطلاعات CMOS ) امکان پذير نخواهد بود . در اين موارد راهي جز پاک کردن محتويات CMOS نداريم . دراين مواقع در احتمال وجود دارد .

1) براي وارد شدن به سيستم رمز تعريف شده باشد.

2) براي وارد شدن به ست آپ رمز تعريف شده باشد.

در حالت اول با توجه به بوت نشدن کامپيوتر کاري از نرم افزارها ساخته نيست و بايد اقدام به پاک کردن محتويات CMOS به صورت سخت افزاري نمود .

                                                    به ادامه مطلب بروید



:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید.

برای این کار:

کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.
سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را دو سه بار همزمان بفشارید.
تا نتیجه مطلوب تان را به دست آرید

                                          مجــــــــــــیـــد



:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
 بعضی چیزها اینقدر دیگه وارد زندگی ما شدن که ما دیگه به عجیب و غریب بودنشون عادت کردیم، در حالی که به این سادگی هم که ما فکر میکنیم نیست. مثلا به کپی و پست کردن فکر کنید، تو زندگی واقعی اصلا امکان اینکه مثلا موبایلتون رو هم تو کیفتون کپی کنید، هم تو جیبتون و هم رو میز کامپیوترتون امکان نداره و حتی شاید خنده دار به نظر بیاد ولی ببینید کپی، پست کردن چقدر واسه ما کاربرد داره در حالی که ما اونو یه عمل ساده میدونیم! …

یکی دیگه از چیزهایی که بهش عادت کردیم بدون اینکه بدونیم چرا اینجوریه، ساختار چیده شدنه حروف روی کیبورده. تا حالا فکر کردین که چرا حروف روی دکمه های کیبورد به صورت الفباییشون نیستن و به قولی به صورت QWERTY هستن ؟

این طرز قرار گیری حروف توسط فردی به اسم کریستوفر شولز (Christopher Sholes) ابداع شده. کریستوفر شولز که به عنوان پدر ماشین تحریر شناخته میشه، فردیه که اولین ماشین تایپ مدرن رو اختراع کرد. اولین ماشین تایپ بر اساس حروف الفبا ساخته شده بود و هنگامی که یه دکمه فشرده میشد، توسط یه میله ی آهنی به جهر آغشته، اثری بر روی کاغذ ایجاد میشد. ولی اگر تایپیست با سرعت زیاد تایپ میکرد بعضی مواقع این میله های آهنی به هم گیر میکردن و باعث از کار افتادن دستگاه تایپ میشد. برای همین شولز برای اینکه بتونه از درگیر شدن این میله ها با هم جلوگیری کنه و در واقع بتونه تاخیری تو کار تایپیست برای پیدا کردن حروف ایجاد کنه، ۶ سال وقت گذاشت تا بتونه بهینه ترین حالت چینش حروف رو برای جلوگیری از گیر کردن میله های رابط در سال ۱۸۷۸ پیدا کنه.

سپس همین سیستم QWERTY وارد کامپیوترهای معمولی شد، چون احتمالا هزینه ی آموزش مجدد تایپیست ها زیاد میشد و مردم عادی نیز به این چینش عادت کرده بودن.

البته QWERTY تنها سیستم موجود برای چینش کیبورد نیست. سیستم های دیگه ای نظیر Dvorak و Colemak هم وجود داره.

سیستم Dvorak در سال ۱۹۳۶ توسط فردی به همین اسم طراحی شد. هدف وی از طراحی افزایش سرعت تایپ با نزدیک هم آوردن حروفی بود که بیشترین کاربرد را توی زبان انگلیسی داشتن. به طوری که حدود ۷۰ درصد متن تایپی توسط ردیف وسطی انجام میشه در نتیجه اتگشتان مسافت کمتری رو طی میکنن و این باعث افزایش سرعت تایپ میشه. اگه علاقه دارید که این سیستم تایپ رو امتحان کنید میتونید با رفتن به قسمت تنظیمات زبان و Layout، چینش Dvorak رو اضافه کنید و همچنین از این آموزش برای حرفه ای شدن استفاده کنید !

سیستم Colemak هم با مبنا قرار دادن سیستم QWERTY و تعویض تعدادی از حروف سعی در کارآمد تر کردن تایپ با افزایش حروف اصلی در خط وسط داشت. نحوه ی چینش این سیستم رو میتونید در اینجا ببینید.

ضمنا میدونستین بزرگترین کلمه ای که میشه تنها با استفاده از حروف یک ردیف کیبورد نوشت کلمه Type Writer یا همون ماشین تحریره !



:: بازدید از این مطلب : 845
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
 هیچكسی پوشیده نیست كه گوگل از برترین جستجوگر های این دنیای بزرگه و همیشه از گزینه های اصلی برای جستجوكردن به شمار می آید .گوگل علاوه بر مشخصاتی كه عموم از اونها استفاده میكنند،ترفند ها و ویژگی های پنهانی دارد كه ما میخواهیم ۹ تا از آن ها را برای شما بیان كنیم. ...


آب و هوای شهر های مختلف با گوگل
این یكی از جالب ترین ویژگی های پنهان گوگل است .شما با استفاده از این خاصیت می توانید با جستجوی عبارتweather tehran درجه و آب و هوای شهر تهران رو ببینید.

برای صورت كلی باید عبارت زیر رو جستجو كنید:
Weather {نام شهر}

ماشین حساب گوگلی
كارهای ساده:

كارهای پیشرفته:


گرفتن اطلاعات برای سایت های مختلف

info:{آدرس}


تبدیل واحد پول با گوگل

{واحد دوم} in {واحد اول}

اطلاعات درباره یك كلمه

define: {كلمه}

ساعت یك شهر

time {نام شهر}

دیدن نقشه یك شهر یا كشور



:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
ابتدا در RUN کلمه dxdiag را تایپ می کنیم

با فشردن کلید اینتر پنجره DirectX diagnostic tools باز میشود

dxdiag+sun73

در بخش system شما میتوانید مشخصاتی از قبیل مقدار رم ، قدرت سی پی یو یا پروسسور یا پردازشگر ، نوع ویندوز ، نام کامپیوتر ، نام شرکت تولید کننده کامپیوتر را مشاهده کنید. در بخش Display  هم میتوانید جزئیات کارت گرافیک خود را مشاهده کنید. در بخش های بعدی هم میتوان مشخصات کارت صدای خود را ببینید.

برای دیدن حافظه کارت گرافیک کامپیوتر خود در ویندوز ویستا کافی هست تا روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه personalize را انتخاب کنید سپس روی display settings کلیک کنید. در پنجره باز شده روی Advanced settings کلیک کنید و سپس به بخش Adapter بروید. در بخش Video memory مشاهده خواهید کرد که حافظه اصلی کارت گرافیک شما که برای اجرای بازی های کامپیوتر بسیار مهم است چقدر است. اگر در این بخش چیزی ندیدید به این معنا هست که کارت گرافیک شما درست روی کامپیوترتان نصب نشده که باید سی دی مربوط به کارت گرافیک را درون کامپیوترتان قرار دهید و درایور آن را نصب نمایید.

راه دیگر دیدن مشخصات کامپیوتر کلیک راست کردن روی Computer و زدن دکمه Propertise میباشد که البته در اینجا مشخصات قسمت های اصلی کامپیوتر را خواهید دید و خیلی وارد جزئیات نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
با انجام چند کار مي‌توان ويندوز xp را به‌صورت خودکار برروي سيستم نصب کرد به گونه‌اي که در حين نصب سوالي از کاربر نپرسد، حتي شماره سريال ويندوز!

مسلم عزتي - کارشناس مهندسي نرم‌افزار، با بيان اين مطلب اظهار كرد: هنگامي که قصد نصب ويندوز را داريد، در حين نصب لازم است سوالاتي پيرامون نام رايانه، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سريال ويندوز و ... را پاسخ دهيد که اين مساله باعث مي‌شود، دقايقي طولاني را کنار سيستم باشيد تا نصب ويندوز به مراحل نهايي نزديک شود.

وي افزود: با استفاده از ابزاري که در سي دي ويندوز xp در فولدر support قرار داده شده، آن هم در يک فايل Cab به راحتي نسبت به نصب خودکار ويندوز اقدام کنيد.

1- در سي دي ويندوز xp به مسير زير مراجعه کنيد؛ support ools

2- فايل deploy.cab را برروي يکي از درايوهاي هارد کپي كنيد. سپس آن را باز کرده (از طريق برنامه zip magic يا winzip يا در خود ويندوز xp اگر برروي فايل کليک کنيد باز مي‌شود) و فايل setupmgr.exe را از درون اين فايل cab کپي کرده و درون يک درايو از هارد کپي کنيد.

3- برروي setupmgr.exe کليک کنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود؛ آنرا next کنيد. سپس گزينه زير را انتخاب کرده و next کنيد: Create a new answer file

4- مطمئن شويد که گزينه installation windows unattended علامت زده شده باشد سپس next کنيد.

5- در اين صفحه نوع ويندوز خود را انتخاب كنيد؛ در اينجا ويندوز xp پروفشيونال را انتخاب کنيد، سپس next کنيد.

6- گزينه Fully automated را علامت بزنيد و next کنيد.

7- در اينجا صفحه Distribution Folder نمايش داده مي‌شود. در اين صفحه به شما اجازه داده مي‌شود که تعيين كنيد که آيا ويزارد يک پوشه توزيعي را برروي کامپيوترتان بسازد يا پوشه توزيعي را برروي درايو شبکه‌اي که شامل سورس فايل‌هاي ويندوز است ايجاد كند.

وي يادآور شد: ساخت يک پوشه توزيعي نه تنها به شما اجازه نصب ويندوز بدون استفاده از cd را مي‌دهد بلکه اجازه افزودن فايل‌هاي اضافي (همانند درايورهاي قطعات) براي انجام يک نصب سفارشي را نيز مي‌دهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زياد داريد و درايور يا پوشه مناسب را در اختيار داريد، مي‌توانيد از اين گزينه استفاده کنيد که مي‌توان گزينه زير را انتخاب کرده سپس next نماييد: No, this answer file will be used to install from a CD

8- در اين صفحه گزينه مربوط به I Accept … را علامت زده و next کنيد.

9- حال شما صفحه‌اي را مشاهده مي‌کنيد که با کمي دقت متوجه مي‌شويد گزينه هايي درون اين صفحه وجود دارند که شما در حين نصب ويندوز با آن برخورد مي‌کنيد. شروع به تکميل گزينه‌ها به دلخواه خود کنيد.

10- بعد از اتمام کار گزينه finish را فشار دهيد، در اين قسمت مسيري براي ذخيره تنظيماتي که انجام داده‌ايد، در قالب يک فايل پرسيده مي‌شود. شما بايد نام فايل را که به‌صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغيير دهيد و يک نسخه برروي يک فلاپي ذخيره كنيد.

11- از منوي FILE گزينه EXIT را انتخاب كنيد.

12- اکنون شما فايل اصلي را ساخته‌ايد؛ فايل براي انجام عمليات نصب آماده شده اما ممکن است قبل از شروع عمليات مايل باشيد که نگاهي به محتويات فايل بيندازيد. (ممکن است بخواهيد پارامترهاي اضافه‌تري را نيز به فايل بيفزاييد. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورت‌هاي لازم را انجام دهيد.)

او ادامه داد: براي اين کار فايل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نماييد. شما مي توانيد خطوط ديگري را نيز برحسب نياز براي فعاليت‌هاي ديگر مثل تعيين پارتيشن نصب ديسک سخت يا تبديل سيستم فايل به NTFS معين كنيد. جزئيات مربوط به چگونگي انجام اين کارها را مي‌توانيد در داخل فايل‌هاي کمکي موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده كنيد. اگر در داخل فايل هرگونه تغييري را اعمال کرديد، فايل را ذخيره کرده و آن را ببنديد.

13- فايل را برروي فلاپي ديسک کپي كنيد. سپس رايانه را از طريق سي دي راه‌اندازي کرده و فلاپي را در داخل درايو فلاپي قرار دهيد. ويندوز به‌صورت خودکار تنظيمات معين شده را مورد استفاده قرار مي‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
به طور کلي در زمان برنامه نويسي در شرکتهاي معتبر که نرم افزار آنها مي تواند در کشورهاي مختلف فروش داشته باشد، از استانداردهايي استفاده مي کنند که توسط آن مي توان به راحتي زبان يک برنامه را به دلخواه تغيير داد.
به طور مثال يکي از معروفترين برنامه ساخته شده به اين روش، يا بهتر است بگوييم سيستم عامل، همان ويندوز مي باشد. مايکروسافت با بهره گيري از قانون Resource String تمامي فايلهاي ويندوز را به اين روش کامپايل کردند که در زماني که احتياج به يک زبان خاص بود، تنها با عوض کردن جملات و نوشته ها، آن فايل از نظر زبان تغيير کند.

به طور کلي ويندوز و يا اکثر برنامه هاي معروف از فايلهاي با پسوند DLL جهت ذخيره اطلاعات لازم برنامه استفاده مي کنند. البته اين نوع فايلها توضيحات بسيار مفصلي دارند که ما فقط به بحث زبان آن مي پردازيم.
يکي از قسمتهايي که در اين فايلها مي شود ذخيره ساخت، همان نوشته ها و جملات برنامه هستند. حال فکر کنيد يک برنامه 5 فايل DLL دارد که هر کدام داراي يک زبان مختلف مي باشند. البته اين بحث فقط مربوط به فايلهاي DLL نمي باشد و فايلهايي نظير EXE را نيز شامل مي شود.

حال اگر بتوانيم به روشي اين نوشته ها را به زبان فارسي تبديل کنيم، فايل مورد نظر به زبان فارسي مي شود. البته فارسي ساختن يک فايل به همين راحتي هم نيست. چون همان طوري که ميدونيد زبان فارسي از سمت راست به چپ است در حالي که اکثر زبانهاي دنيا از سمت چپ به راست مي باشند. (غير از ژاپني)
حال بياييد ببينيم چگونه ميتونيم با ساده ترين روش اين جملات رو فارسي کنيم؟ خوب مسلما” راحت ترين راه، استفاده از يک برنامه آماده مي باشد.
برنامه Resource Hacker را از آدرس زير دانلود و نصب کنيد:
http://www.soft32.com/Download/Free/Resource_Hacker_340/4-3568-1.html
اين برنامه بسيار سودمند است. بسياري از برنامه نويسان جهان جهت ساخت فايلهاي Resource خود از اين برنامه استفاده مي کنند. پس از نصب اين برنامه آن را باز کنيد و کار خود را با فارسي کردن اولين فايل ويندوز شروع مي کنيم. به خاطر داشته باشيد که شما مي بايست يک ويندوز جهت تايپ فارسي براي اين قسمت داشته باشيد. برنامه Resource Hacker به لحاظ 32 بيتي بودنش ميتونه تقريبا” 90 درصد فايلهاي ويندوز رو ويرايش کنه. پس اعمال زير را يک به يک انجام دهيد:

1) برنامه Resource Hacker را اجرا کنيد.
2) سپس از منوي File گزينه Open را انتخاب نماييد تا پنجره مربوط به گشايش فايل ظاهر شود.
3) سپس به شاخه ويندوز (به طور مثال C:Windows) برويد و يکي از فايلهاي اجرايي، مانند ماشين حساب ويندوز را باز کنيد. اين فايل با نام Calc ديده مي شود. (در برخي از ويندوزها مانند ويندوز XP اين فايل در شاخه سيستمي ويندوز قرار دارد، به طور مثال C:WindowsSystem32)
4) حال در سمت چپ، گزينه String Table را باز کنيد. اين همان قسمتي است که شما مي بايست در تمامي برنامه ها، جهت فارسي کردن فايلها ويرايش نماييد
5) يکي ديگر از قسمتهايي که مي توان تغيير داد، منوي برنامه ها مي باشد که به راحتي مي توانيد از سمت چپ انتخاب نماييد. حال کار خود را با فارسي کردن يک منو ادامه مي دهيم. پس از انتخاب Menu از سمت چپ، گزينه با کد 307 را فارسي مي کنيم. در انتها دکمه Compile Script را فشار دهيد و فايل را ذخيره نماييد
6) حال برنامه ماشين حساب ويندوز خود را اجرا کنيد و نتيجه را ملاحظه فرماييد.

خوب اين روش بسيار ساده و مقدماتي براي فارسي کردن فايلها مي باشد. به خاطر داشته باشيد اين برنامه، و برنامه هاي شبيه اين مي توانند فايلهاي کامپايل شده به صورت Resource را ويرايش کنند که معمولا” با پسوندهايEXE ، DLL ،OCX ،CPL ،SCR و … شناخته مي شوند. اين را هم بدانيد که بسياري از فايلهاي ديگر نيز از اين نوع فايلها مي باشند و تنها با تغيير دادن پسوند آنها مي توان اين نوع فايلها را نيز ويرايش کرد. به طور مثال فايلهاي Theme ويندوز از نوع همان DLL مي باشند.

البته به ياد داشته باشيد که اين برنامه همه فايلها را نمي تواند فارسي کند، مثلا خيلي از بازيها.
ضمنا” به عنوان يک خواهش جدي از شما مي خواهم قبل از فارسي کردن هر فايل، از آن ، يک فايل Backup تهيه کنيد و در صورتي که آشنايي بسيار کم به کامپيوتر داريد، از ويرايش فايلهاي ويندوز جدا” خودداري کنيد.
در صورتي که فايلهاي ويندوز را به اشتباه فارسي کنيد، ويندوز ديگر قادر به شناسايي آنها نمي باشد لذا ويندوز درست اجرا نمي شود و در برخي مواقع مجبور به نصب دوباره ويندوز مي شويد!

:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

به کمک html می توان تمام اجزای مورد نیاز یک صفحه وب از قبیل متن ها،تصاویر،جداول،فرم ها و اجزای فرم را درج کرد اما نمی توان توسط آن برای رویداد هایی که هنگام کار با صفحه وب انجام می شود، پاسخ مناسبی طراحی کرد>

به همین دلیل استفائه از یک "زبان برنامه نویسی" در صفحات وب لازم به نظر می رسد .

جاوا اسکریپت (java script) یکی از پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی صفحات وب است که توسط شرکت

Netscape communicator  عرضه شده است .

جاوا اسکریپت (java script)  

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است. یک زبان اسکریپتی زبانی است که علاوه بر اینکه برای اجرای کد هایش نیازی به نصب برنامه خاصی ندارد، در کامپیتور کاربر و توسط مرورگر اجرا می شود، به همین دلیل به این گونه زبان های برنامه نویسی زبان های سمت سرویس گیرنده (client side) می گویند.

از دیگر مزایای زبان های اسکریپتی نظیر جاوا اسکریپت کم بودن حجم کد ها و پایین بودن زمان بارگذاری و اجرای آن است که به محبوبیت این زبان افزوده است.



:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

 

جاوا اسکریپت ضمن ارایه یک ابزار اسکریپت نویسی ساده و موثر ، رویداد های مختلف صفحه از جمله کلیک روی یک دکمه و حتی بارگذاری یک صفخه را مدیریت می کند.

جاوا اسکریپت می تواند اطلاعات وارد شده در یک فرم را در مرورگر کاربر بررسی و کنترل کرده، در صورت تایید، آن را به سرویس دهنده ارسال کند، اما در صئرت صحیح نبودن داده ها، بدون اتلاف وقت به کاربر پیغام مناسبی برای اصلاح اطلاعات نشان می دهد. به عنوان مثال اگر در یک فیلد متنی مربوط به شماره تلفن، حروف الفبایی وارد شود، جاوا اسکریپت یک پیغام به کاربر نشان می دهد که شماره تلفن وارد شده معتبر نیست .

جاوا اسکریپت می تواند به راحتی نوع و نسخه مرورگر کاربر را تشخیص داده و بر اساس آن تنظیمات ظاهری صفحه وب را تغییر دهد.

خواندن و نوشتن اطلاعاتی که روی کامپیوتر کاربر به صورت cookie  ذخیره شده اند و غالبا مورد استفاده سایت ها قرار می گیرند، به عهده کد های جاوا اسکریپت است.



:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
 

 

عرضه جديدترين بسته نرم افزار گرافيکي شرکت ادوبي – CS5- سوالات زيادي را در ذهن کاربران دارنده نسخه هاي قديمي ايجاد کرده که آيا ارزش دارد تا با پرداخت 2500 دلار نرم افزارشان را به جديدترين نسل ارتقا دهند؟

نسخه CS5 شرکت ادوبي هنوز به صورت گسترده پخش نشده، اما فايل هاي آموزشي اش روي يوتيوب و توييتر رونق فراوان يافته و بحث و جدل زيادي از نظر فني به بار آورده است.علي رغم فهرست طولاني آيتم هاي نو در نسخه جديد سوال در مورد ارتقا از نسخه چهار به پنج در ذهن کاربران ايجاد شده است.

cs5

ادوبي سه باندل اصلي نرم افزار جديد خود يعني Standard,Extended و Master داشته و براي کاربران مختلف از صنايع و شرکتهاي متنوع نسخه هاي Design Standard, Design Premium, Production Premium, Web Premium, Master Collection را ارايه کرده است.نسخه اي هم شامل تمام 14 محصول شرکت ادوبي وجود دارد که چهار سرويس آنلاين بهمراه Flash Catalyst CS5 نيز در آن جا داده شده است. بهر حال اين فتوشاپ است که طليعه دار محصولات ادوبي است و همگان اين شرکت را با اين نام 20 ساله به رسميت مي شناسند.



:: بازدید از این مطلب : 866
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

۱-(اگر آیدی ندارید) به سایت یاهو رفته و روی گزینه sign up کلیک کنید

۲- روی free mail کلیک کرده تا فرم ثبت نام آماده شود فرم ثبت نام را به طور کامل پر  کنید در قسمت اسم آی دی( شما باید نامی را انتخاب کنید که قبلا انتخاب نشده باشد) 

پس از تکمیل فرم ثبت نام  شما صاحب یک آی دی هستید

حال برای چت کردن به برنامه یاهو مسنجر نیاز دارید

در برنامه یاهو مسنجر در کادر های مشخص آی دی و پسورد خود را وارد کرده حال به سه گزینه بر می خورید

۱) remember my  id .....: اگر این گزینه را انتخاب کنید این برنامه آی دی و رمز شما را به خاطر سپرده و دیگر برای هر بار آنلاین شدن نیاز به وارد کردن ایدی و پسورد نیست.

۲)  sign in autmatic:اگر  این گزینه را تیک بزنید هر وقت شما به اینترنت متصل شوید خود به خود آی دی شما آنلاین شده و برنامه یاهو مسنجر باز می شود

۳) sign in invisible: اگر  این گزینه را تیک بزنید وقتی شما آنلاین می شوید کسی از حضور شما با خبر نمی شود یعنی در واقع تصور همه دوستان شما این است که شما آفلاین هستید.

۳- sign in را کلیک کنید تا وارد برنامه شوید:

 

 برای اینکه با دوستتان چت کنید باید آی دی او را  add (اضافه) کرده باشید برای این کار آی دی او را از او گرفته و در برنامه یاهو مسنجروارد کنید.برای این کار  گزینه Add contact را انتخاب کرده و در کادر آن آی دی دوستتان را وارد کنید. 

 در نهایت برروی دکمه finish را کلیک کنید.

با اینکار در قسمت ID های شما آی دی دوستتان ظاهر می شود.

از این پس هر وقت که بخواهید با او چت کنید )در صورتی که او نیز آنلاین باشد یعنی صورتک کنار آی دی او به رنگ زرد در آمده باشد( می توانید با دبل کلیک کردن روی آی دی او به چت با وی پرداخته و لذت ببرید.

اگر خواستید برای دوستتان فایلی را ارسال کنید:

در صفحه چتی که برای گفتگو با دوستتان باز کرده اید از منوی action گزینه send file را انتخاب کرده و فایل مورد نظر را در کامپیوتر خود انتخاب  کنید و آن را برای دوستتانsend کنید پس از قبول کردن دریافت فایل توسط دوستتان این فایل برای او ارسال می شود .

 



:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
تا همین چند سال پیش وقتی صحبت از خرید کامپیوتر به میان می آمد باید به فکر هزینه ای در حد میلیون یا حداقل چند صد هزار تومانی بودیم. همین موضوع سبب شده که بسیاری از افراد، توانایی داشتن یک کامپیوتر شخصی را نداشته باشند.

اما حالا می بینیم که کامپیوترها روز به روز ارزان تر شده اند و ورود تلفن های هوشمند هم به این روند کمک بزرگی کرده است. حالا یک کامپیوتر کوچک که تنها به اندازه یک کارت اعتباری است به نام Raspberry Pi با استفاده از پردازشگرهای ای ار ام که روی تلفن های همراه استفاده می شود و سیستم عامل لینوکس به زودی وارد بازار خواهد شد و فقط ۲۵ دلار قیمت خواهد داشت.

(لطفا بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)



:: بازدید از این مطلب : 843
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
جام جم آنلاين: یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد اعتیاد به اینترنت به «ماده سفید» مغز آسیب‌هایی وارد می‌کند که پیش‌تر فقط در مغز معتادان به الکل و مواد مخدر دیده شده بود. پژوهشگران درصددند راه‌هایی برای درمان اعتیاد آنلاین بیابند.

به گزارش دويچه وله،‌در عصر دیجیتال، با افزایش برق‌آسای ضریب نفوذ اینترنت در سراسر جهان، پیشروی زندگی آنلاین در زندگی آفلاین شهروندان هر روز محسوس‌تر از دیروز است. اما اهمیت زندگی آنلاین گاه از حد می‌گذرد و به‌سادگی تبدیل به اعتیاد می‌شود.

حالا با افزایش وابستگی شهروندان به جهان مجازی، شمار معتادان به "فیلدهای" گوناگون وابسته به اینترنت هم روز به روز افزایش می‌یابد و سیری صعودی در پیش گرفته است.

همه ما، اگر خودمان از همین معتادان نباشیم، حتما دور و برمان چند نفری از آنها را سراغ داریم؛ معتاد به بازی‌های آنلاین، معتاد به شبکه‌های اجتماعی آنلاین، که بخش عمده‌ای از زندگی‌اش را در فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب یا گوگل پلاس سپری می‌کند و انواع دیگری از اعتیاد آنلاین که موجب می‌شود شخص دست‌کم برای مدتی زندگی‌اش را وقف جهان سایبری کند.

(لطفا بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)

:: بازدید از این مطلب : 870
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
RAMیکی از انواع حافظه ها و البته پر کاربردترین آنهاست RAM حافظه با دستیابی تصادفی بوده و حافظه‌ای قابل خواندن و نوشتن می‌باشد. توجه داشته باشید که وقتی ما از حافظهءاصلی کامپیوتر حرف‌می‌زنیم، منظور همان RAM است. این حافظه به ‌صورت غیرمستقیم در اختیار کاربر یا User قرار می گیرد...


(لطفا بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)



:: بازدید از این مطلب : 871
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
یک از دغدغه های اصلی کاربران هنگام خریداری کامیپوتر، انتخاب یک کارت گرافیک مناسب است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک راهنمای جامع برای خریداری کارت گرافیک بپردازیم. در صورتی که قصد خریداری کارت گرافیک را دارید با مطالعه این ترفندها میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید...

(لطفا بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)



:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.



:: بازدید از این مطلب : 813
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

دمای :CPUدمای سی پی یو و در کل قطعات درون کیس باید باید متعادل باش تا قطعات به درستی کار کنند. برای دیدن دمای سی پی یو باید به Setupمادر برد مراجعه کنید. برای مراجعه به ستاپ مادر برد در بعضی کامپیوتر ها باید کلید Deleteو در بعضی دیگر کلید F2را قبل از بوت شدن سیستم یعنی قبل از بالا آمدن ویندوز پشت سر هم فشار دهید . ( چون در بعضی مادرد ها با کلید Deleteو در بعضی دیگر با کلید F2وارد میشود میتوانید این دو کلید را یکی در میان و پشت سر هم  قبل از بالا آمدن ویندوز یعنی به محض روشن کردن کامپیوتر فشار دهید.) وقتی واردشدن ستاپ مادر برد شدید باید به قسمت
Currentem preoner شوید.در این قسمت دمای سی پی یو را مشاهده میکنید. اگر دمای سی پی یو بین 35تا50 درجه بود دمای سی پی یو نرمال است. اگر بین 60 تا 70 بود بسیار خطر ناک است و سیستم دایم هنگ میکند. اگر هم 80 به بالا بود که سیستم ریست میشود - خاموش میشود- هنگ میکند و  برای رفع این مشکل باید فن سی پی یو را عوض کنید . ولی قبل از آن باید ببینید مشکل از فن میباشد یا نه. که در ادامه توضیح خواهیم داد.
نکته7: در بعضی مادر برد ها سنسور های نشان دهنده دما وجود ندارد و ممکن است حتی بخش
Currenttem preonerنیز وجود نداشته باشد. پس باید از راه های دیگر متوجه این موضوع شوید. مثل ریست شدن های مکرر- کار کرد فن و...


:: بازدید از این مطلب : 815
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
به طور کلی آنتی ویروس ها را می توان بر اساس معایب و مزایای آن ها رتبه بندی کرد:

رتبه بندی از نظر قدرت شناسایی و حذف ویروس ، Trojan ، Malware ، Worm ، HackTool و سایر بدافزارها.
(بعضی آنتی ویروس ها ، ویروس را شناسایی می کنند اما در نابودی آن ناتوان هستند)

رتبه بندی از نظر قدرت شناسایی و حذف ویروس ، Trojan ، Malware ، Worm ، HackTool و
                سایر بدافزارها.

رتبه بندی از نظر کمترین تأثیرگذاری بر سرعت سیستم کاربر. (عدد کوچکتر نمایانگر ضعف آنتی ویروس است)
(کاربران Laptop ، بیشتر در این زمینه توجه کنند)

 رتبه بندی از نظر کمترین تأثیرگذاری بر سرعت سیستم کاربر. (عدد کوچکتر نمایانگر ضعف آنتی ویروس است) ا

رتبه بندی از نظر محیط ساده و کاربر پسند.
(منظور از محیط کاربر پسند ، محیط زیبا و گرافیکی آنتی ویروس نیست بلکه کار کردن آسان با ابزارها و امکانات برنامه است)

 رتبه بندی از نظر محیط ساده و کاربر پسند.

رتبه بندی از نظر بدست آوردن سریع و آسان کلید یا آنچه برای Active کردن برنامه نیاز است و مدت ماندگاری آن.
(عدد کوچکتر نمایانگر ضعف آنتی ویروس است)

 رتبه بندی از نظر بدست آوردن سریع و آسان کلید یا آنچه برای Active کردن برنامه نیاز است و مدت ماندگاری آن.

رتبه بندی از نظر دسترسی سریع به سیستم غیرفعال کردن موقت آنتی ویروس برای جلوگیری از حذف یک فایل.
(آنتی ویروس هایی که به طور کامل غیرفعال نمی شوند و سیستم محافظت پنهانی آن ها فعال باقی می ماند رتبه پائین تری دارند)

 رتبه بندی از نظر دسترسی سریع به سیستم غیرفعال کردن موقت آنتی ویروس برای جلوگیری از حذف یک فایل.

رتبه بندی از نظر دفعات Update شدن در طول روز و حجم دانلود شده. (عدد کوچکتر نمایانگر ضعف آنتی ویروس است)
(از آنجا که هر ساعت ، ویروس جدیدی ساخته نمی شود ، بنابراین به روز رسانی مکرر آنتی ویروس ها در طول روز ، فقط به دلیل چک کردن قانونی بودن یا نبود کلید فعال سازی استو یا Block کردن وب سایت های غیرمجاز است.)

رتبه بندی از نظر دفعات Update شدن در طول روز و حجم دانلود شده

رتبه بندی از نظر ضعف کمپانی سازنده در خطرناک شناختن وب سایت ها و نحوه برخورد با آنها.
جدیداً بعضی کمپانی ها ، وب سایت ها را به دلیل رعایت نکردن قوانین Copy Right مسدود می کنند و آلوده تلقی می کنند.
(عدد کوچکتر نمایانگر ضعف کمپانی است)

 رتبه بندی از نظر ضعف کمپانی سازنده در خطرناک شناختن وب سایت ها و نحوه برخورد با آنها.

رتبه بندی از نظر سرعت Scan کردن کل سیستم (Full System Scan).
(البته سرعت Scan کردن سیستم شما به حجم و نوع فایل هایی که در اختیار دارید نیز بستگی دارد)

 رتبه بندی از نظر سرعت Scan کردن کل سیستم (Full System Scan).


:: بازدید از این مطلب : 798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
نام کتاب : آموزش فتوشاپ CS4

زبان کتاب:فارسی

تعداد صفحات:189صفحه

قالب فایل:PDF

توضیحات : فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی است. همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند. به کمک این نرم افزار شما می توانید تصاویر مورد نظرتان را ایجاد کنید. عکس هایتان را ویرایش کنید و تغییر دهید. فتوشاپ ابزاری است برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت (و حتی متحرک) سرو کار دارند. گرافیست ها، ناشرین کتب و مجلات، چاپخانه ها، شرکت های تبلیعاتی، طراحان سایت، عکاس ها، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند.

دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
در این پست نحوه نصب XPرا به صورت یک فایل پی دی اف برای شما تهیه کرده ایم که امید وارم مورد قبول واقع شود.

تعداد صفحات:13صفحه

نویسنده:دانیال سلجوقی


دانلود فایل



:: بازدید از این مطلب : 851
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

 غیر فعال کردن آپدیت  اتوماتیک ویندوز:
از طریق منوی استارت یا My compeuter به کنترول پنل بروید. در ویندوز 8 میتوانید از my computer وارد شود.روی منوی windows Updata  کلیک کنید.

 
سپس به change settings بروید


سپس منوی آبشاریImportant updates را باز کنید و گزینه آخر را انتخاب و OKرا بزنید.



در صفحه windows Update ا آپدیت اتوماتیک را غیر فعال کنید.



:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

 بروی دسکتاپ راست کلیک کنید و گزینه personalizeرا انتخاب کنید.

بعد بروی گزینه Change Desktop icons در بالا سمت چپ کلیک کنید.

بعد در قسمت Desktop Icons تیک گزینه های مورد نظر را بزنزنید و سپسOKرا فشار دهید.

 

 ;}



:: بازدید از این مطلب : 773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.

Jerry Huang مدیر بازاریابی هوآوی میگوید که آنها سه سال پیش شروع به تولید گوشی های هوشمند کردند و در آن زمان کسی به موفقیت هوآوی در این بازار اطمینان نداشت.بسیاری از شرکت های مخابراتی اروپایی معتقد بودند تنها سامسونگ است که میتواند در برابر گوشی های iPhone قد علم کند، زیرا هزینه زیادی را صرف بازاریابی و معرفی گوشی های خود انجام میدهد.

هوآوی پس از سال ها گوشی هوشمند Ascend P1 را معرفی کرد که بازخوردهای خوبی داشت، اما به گفته آقای Huang، سطح فروش آن در حد مورد انتظار این کمپانی نبود. با این حال پس از آن هوآوی با معرفی گوشی  P6 توانست محصولی با بدنه فلزی ارائه کرده و مقام باریکترین گوشی هوشمند را کسب کند.

Huang
در ادامه می افزاید: حالا بسیاری از شرکت های مخابراتی که پیش از این ما را نفی کرده بودند، به سراغ ما آمده و همگی مشتاق به همکاری با ما هستند. هوآوی اعلام کرده که با توجه با بازار حال حاضر قصد دارد تا سقف فروش خود را به هشتاد میلیون دستگاه در سال 2014 افزایش دهد.


منبع:ntnews.ir



:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
با توجه به مستندات پایگاه داده آسیب‌پذیری جهانی (NVD)، محققان دریافتند که در سال 2013 در هر روز 13 آسیب‌پذیری جدید گزارش و کشف و در مجموع 4794 آسیب‌پذیری امنیتی در این سال گزارش شده است.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط آزمایشگاه GFI، در سال 2013 تعدادی آسیب پذیری پرخطر در بسیاری از برنامه‌های کاربردی محبوب و سیستم‌های عامل کشف شده است. با توجه به مستندات پایگاه داده آسیب‌پذیری جهانی (NVD)، محققان دریافتند که در سال 2013 در هر روز 13 آسیب پذیری جدید گزارش کشف شده است و در مجموع 4794 آسیب پذیری امنیتی در این سال گزارش شده است که در پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است. یک سوم از این آسیب پذیری‌ها در رده امنیتی "پرخطر" قرار گرفته است.
بنا بر اعلام مرکز ماهر، در میان تولیدکنندگان شرکت اوراکل با 514 آسیب‌پذیری امنیتی گزارش شده در صدر قرار دارد که 193 آسیب پذیری تنها مربوط به جاوا می‌شود و بیش از 100 آسیب پذیری در رده امنیتی "پرخطر" قرار داشته است. پس از آن شرکت سیسکو با 373 رخنه امنیتی در رده دوم قرار گرفت و شرکت مایکروسافت با 344 آسیب پذیری رده سوم را کسب کرد.
اما در بین مرورگرها، بیشترین آسیب پذیری در IE گزارش شده است و گوگل کروم در رده سوم قرار گرفته است. در این میان موزیلا فایرفاکس عملکرد بهتری داشت و در این مرورگر 149 آسیب پذیری گزارش شد و در مقایسه با IE و گوگل کروم در جایگاه بالاتری قرار گرفت.



:: بازدید از این مطلب : 825
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
برای اتصال رم ها ابتدا باید نوع رمی که مادر بورد ساپورت میکند را بررسی کنید.. سپس نوع رم خود را بررسی کنید تا ببیندید از چه نوع استDDR1&DDR2و.....بعداز آن با بررسی اسلات رم متوجه یک یا دو  برامدگی متناسب با نوع رم در وسط حفره اسلات رم. میشوید. بروی رم نیز یک فرورفتگی وجود دارد که باید آن را بروی برآمدگی اسلات قرار قرار دهید و کمی رم را فشار دهید. بعد میبینید که دو گیره نگه دارنده رم محکم به رم متصل میشود. البته باید قبل از آن آنها را به عقب داده باشد. برای باز کردن رم نیز باید دو گیره نگه دارنده کنار آن را به عقب بکشید و رم را جدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 806
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.
1- نصب DVD-RW:اگر دی وی دی رایتر را اول داخل کیس قرار ندهیم ممکن است پس از نصب پاور این کار کمی سخت . شود.

توجه: مراحل اسمبل کردن یک سیستم اختیاری میباشد ؛ اما برای راحتی کار میتوانید از این روش استفاده کنید که کار سریع تر انجام شود.

تذکر: سعی کنید اگر سیستمی که اسمبل میکنید نو میباشد آن را قبل از بستن درون کیس یک بار خارج از کیس و در جای صاف اسمبل کرده و یک سیستم عامل نیز بروی آن نصب کنید.زیرا بعد از بستن مادر برد درون کیس  متوجه شوید که مادر برد مشکل دارد و دیگر نتوانید مادر برد را تعویض و یا به گارانتی ببرید . چون با بستن درون کیس و جا انداختن پیچ ها دیگر قطعه دست دوم شده و گارانتی باطل میشود.

2-نصب پاور

3-جدا نمودن پنل پشتی کیس که به صورت فابریک قرار دارد ونصب پنل خود مادربرد که درون جعبه ی آن قرار دارد. ( این پنل محل خروج IOها از پشت کیس میباشند.)

4- نصب سی پی یو و فن خنک کننده آن بروی مادر برد.

5- نصب رم بروی مادر برد

6- نصب پیچ های زیر مادر برد ( زیر پیچی) و نصب مادر برد.

7- نصب هارد

8-نصب کارت گرافیک

9- نصب مودم

10-نصب کانکتور های برق

11- نصب کابلهای دیتا

12- نصب کابلهای کیس به مادر برد

 

همیشه برای باز کردن درب کیس باید درب روبه روی IOهار را باز کنیم. زیرا درب دیگر را باز کنیم با یک صفحه فلزی یا پلاستیکی تخت مواجه میشویم که مادر برد بروی آن نصب است اما برای اسمبل یک سیستم میبایست هر دو درب را باز کنیم زیرا پیچ قطعاتی مثل هارد و دی وی دی رایتر  گاهی از آن یکی درب بسته میشود.



:: بازدید از این مطلب : 829
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 17 خرداد 1395
.





:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : matin80
ت : 5 خرداد 1395
.

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی